Google ads Retete Melias: Tocanita de vita ( Carbonade ) cu ulei aromat cu plante

Pagini

Translate to your language

joi, 24 octombrie 2013

Tocanita de vita ( Carbonade ) cu ulei aromat cu plante

Tocanita de vita ( Carbonade ) cu ulei aromat cu plante
Una din cele mai cunoscute retete belgiene este Carbonade ( in zona franceza ) sau Stoofvlees ( in zona flamanda ), pe care v-am postat-o cu ceva timp in urma si care mie imi place foarte mult. Reteta de astazi este oarecum asemanatoare ca mod de preparare insa nu si la gust si se numeste mai exact Carbonade de vara cu ulei aromat cu plante. Chiar de vara nu mi se pare mie aceasta reteta dar cum nici iarna inca nu a venit, ca desi am trecut de jumatatea lui octombrie pe aici ieri au fost aproape 20 de grade, aseara m-am decis sa o prepar. Si este geniala !

Timp de prep:10 Min
Timp de gatit:1 Ora
Portii: 4

Ingrediente:

800 gr carne de vita ( piept )
3 rosii
2 ardei grasi verzi
1 lamaie
600 gr cartofi mici *
1 ceapa mare
1 dovlecel ( zucchini )
5 catei de usturoi
1/2 legatura patrunjel
coriandru
cateva fire de menta
50 ml+ 2 linguri ulei de masline
400 ml supa de vita -1 cub de vita dizolvat in 400 ml apa fiarta
1 lingurita boia de ardei dulce
1 lingurita chimion ( eu nu am avut )
sare si piper

*Dupa parerea mea aceasta mancare este perfecta servita cu orez jazmine. Imi place sa las orezul sa se imbibe in sosul mancarii, e delicios. Dar daca veti servi cu orez nu mai puneti cartofi.

Preparare:
    • Incingeti 2 linguri de ulei si caliti ceapa si usturoiul pana cand ceapa devine transparenta.
    • Adaugati bucatile de carne si caliti pana si-a schimbat complet culoarea si prinde putina culoare.
    • Condimentati cu sare si piper.
    • Taiati lamaia in 4.
    • Adaugati supa de vita, boiaua, cominul si bucatile de lamaie ( pe fundul oalei ) si amestecati bine.
    • Lasati 45 de minute sa fiarba la foc mic acoperit cu capac.
    • Intre timp preparati uleiul cu plante.
    • Puneti uleiul ( 50 ml ) intr-un castron si adaugati peste el patrunjelul, menta si coriandrul toate tocate foarte marunt. Amestecati si zdrobiti putin cu o lingura de lemn.
    • Taiati rosiile felii, ardeiul gras fasii si dovlecelul in cubulete. Curatati si spalati cartofii ( ei folosesc cartofi numiti krielaardappelen sau pommes parisienne, sunt cartofi foarte mici ca dimensiune, insa eu am folosit cartofi normali mici )
    • Adaugati-le in oala, impreuna cu uleiul aromat si lasati inca 15-20 de minute la fiert sau pana cand cartofii sunt gata. Amestecati bine si adaugati jumatate de pahar de apa daca este nevoie.

Serviti cu paine sau cu orez ( daca excludeti cartofii ).

Pofta Buna !
Blogarama - The Blog Directory Toate retetele sunt pe Petitchef
Creative Commons License
Cooking recipes by Melian23 is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.