Google ads Retete Melias: Tocanita de vita / Stoofvlees

Pagini

Translate to your language

sâmbătă, 25 mai 2013

Tocanita de vita / Stoofvlees


Hello world ! or should i say buna pisi ?!? suna mai logic avand in vedere ca singura de care pot sa fiu sigura ca imi urmareste blogul este pisica virtuala pe care am cocotat-o in stanga sus. Dar hai sa nu fiu pesimista, chiar daca am motive si sa sper ca cineva apreciaza si retetele mele nu ? Va spuneam acum ceva timp ca mi s-a stricat cuptorul electric ( apropo l-ati vazut pe cel de la Beko ? WOW il declar cuptorul visurilor mele, Mos Craciun please spune-mi ca existi ) si m-a suparat destul de tare pentru ca ma limiteaza destul de mult in ceea ce gatesc. Toate retetele la care am nevoie de cuptor, fie ele de mancare sau prajituri nu le pot posta pentru ca nu postez retete fara poze dupa cum stiti ( sau puteti observa acum ) si nici poze care nu imi apartin nu imi place sa folosesc, desi s-a intamplat ( in cazul retetei de gratin dauphinois si cele de fasole si respectiv orez in stil dominican ).
Ok, cu toate ca am luat o pauza saptamana trecuta si am fost destul de demotivata din cauza cuptorului, aseara citeam blogul lui Arhi, mai exact postul asta in care am vrut sa ii sugerez sa gateasca reteta pe care o voi posta astazi, dar din pacate se pare ca am ratat aceasta sansa pentru ca i s-a ales deja o reteta.

V-am plictisit destul cu introducerea cred asa ca sa trecem la treaba.
Este o reteta belgiana, un fel de tocanita, care se numeste "Stoofvlees" ( in zona flamanda ) sau "Carbonade flamande" ( in zona franceza ), care poate vizual nu pot spune ca face senzatie si poate nici numele de "tocanita" nu va atrage dar nu stiu cum altfel i-as putea spune si oricum daca va decideti sa o incercati sunt sigura ca gustul ei o sa va lase cu dorinta de a o manca din nou.

 Ingrediente:



1 kg. muschi de vita taiata in bucati de aproximativ 3 cm
4 linguri de unt pt prajit
3 cepe medii
1 cub de vita
1 bere neagra 330 sau 500 ml 
( se poate inlocui cu bere blonda dar nu foarte amara, sau nu puneti  deloc )
1lingurita mustar de Dijon ( sau normal )
1 lingurita zahar brun
cimbru
2 frunze de dafin
2 linguri amidon ( maizena )
sare
piper

Preparare: 


  • Taiati carnea in bucati de cca 3-4 cm; Taiati si ceapa marunt sau solzi,cum preferati.
  • Intr-o tigaie separat caliti ceapa pana se inmoaie si devine transparenta.


  • Separat, intr-o oala cu fundul gros puneti untul si cand s-a incins adaugati carnea si o lasati pana cand se evapora apa si se prajeste putin. ( cca 2 minute amestecand aproape continuu sa nu se lipeasca )
  • Cand carnea s-a prajit putin adaugati berea, lasati sa fiarba pana aproape s-a evaporat, adaugati ceapa din tigaie, 1 cana de apa si aduceti la fierbere. Adaugati cubul de vita.
  • Ungeti o felie de paine cu mustar si o puneti cu mustarul in jos in oala cu carne amestecand ca felia sa se descompuna.


  • Adaugati zaharul, cimbrul, dafinul, apa cat sa acopere totul si acoperiti cu un capac. 
  • Lasati la fiert la foc mediu-mic timp de 1 ora si jumatate. Amestecati din cand in cand. Daca este nevoie mai adaugati putina apa.
  • Potriviti de sare si piper si verificati daca bucatile de carne sunt fierte destul ( daca apasati cu o furculita ar trebui sa se rupa foarte usor ) mai lasati 15 minute apoi adaugati amidonul dizolvat intr-o lingura de apa si mestecati timp de cateva minute pana cand sosul s-a ingrosat indeajuns.
Se serveste de obicei cu cartofi prajiti si maioneza.



Pofta buna !

Cu acest articol m-am alaturat campaniei Blogchef.ro - Gatim ce poftesti!, in care Andreea Patrascu, Cetin Ametcea, Sebastian Bargau si Radu Bazavan se lupta pentru titlul de „Blogchef”, powered by BEKO
Blogarama - The Blog Directory Toate retetele sunt pe Petitchef
Creative Commons License
Cooking recipes by Melian23 is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.