Google ads Retete Melias: Tarta frangipane cu pere

Pagini

Translate to your language

luni, 4 noiembrie 2013

Tarta frangipane cu pere

Tarta frangipane cu pere

De mult vroiam sa postez reteta de frangipane si nu am reusit pana acum, insa ieri am facut acest frangipane cu pere dupa reteta unei cunoscute chef din Belgia si anume Sofie Dumont asa ca in sfarsit o pot posta. A iesit de-li-cioa-sa !

Timp de prep:15 Min
Timp de gatit:45 Min
Portii: 4

Ingrediente:

3 pere tari
1 aluat foietaj
200 gr pudra de migdale
200 gr zahar pudra
200 gr faina
200 gr unt
3 oua
esenta de vanilie sau o pastaie
un strop de coniac ( optional )

Pentru sirop:
500 ml apa
250 gr zahar
esenta de vanilie sau
10 boabe de ienupar
cateva cuisoare
Reteta originala contine in locul esentei de vanilie din sirop, si cateva cuisoare insa eu nu am avut.

Preparare:

    Perele:
    • Intr-o craticioara puneti apa la fiert impreuna cu zaharul, boabele de ienupar si cuisoarele ( sau esenta de vanilie ) si aduceti la fierbere.
    • Decojiti perele si le taiati in jumatate.
    • Scoateti centrul cu o lingurita sau ce doriti si taiati si partea atoasa.
    • Adaugati perele in siropul facut si lasati sa fiarba la foc mic pana cand s-au inmuiat pe jumatate. ( circa 15 minute )
    • Le scoateti apoi pe hartie absorbanta sa se scurga bine.

    Eu desi am cumparat perele tari si in starea perfecta nu am reusit sa fac tarta decat dupa 3 zile dupa ce le-am cumparat. Pe langa asta nu le-am lasat la scurs suficient si veti vedea in poza de mai jos ca au lasat sirop pe tarta. Nu a fost nici o problema dar va spun ca sa stiti ca nu asa ar trebui.
    • Puneti aluatul in forma cu tot cu hartie, taiati marginile cu ajutorul formei si asa cum va spuneam si in reteta de quiche puneti o alta bucata de hartie pentru cuptor peste aluat peste care adaugati fasole sau orez ( doar pentru a-l impiedica sa se umfle ).
    • Bagati la cuptor pentru 20 de minute la 190°C.
    Crema:

    • Amestecati untul cu pudra de migdale, zaharul pudra, faina, esenta de vanilie ( sau semintele de la o pastaie ), cele 3 oua si un strop de coniac daca folositi ( eu nu am pus ).
    • Amestecati pana cand toate ingredientele s-au incorporat.
    • Scoateti aluatul dupa cele 20 de minute, inlaturati hartia cu orezul sau ce ati folosit si adaugati crema in forma.
    • Taiati perele pe lat in felii de circa 5 mm si cu ajutorul unui cutit lat le transferati pe tarta.
    • Dati la cuptor la 190°C circa 25 de minute sau pana devine aurie deasupra. Faceti testul scobitorii.
    • Pudrati cu zahar, cu glazura de zahar sau serviti ca atare
Pofta Buna !
Astept parerile voastre !
Blogarama - The Blog Directory Toate retetele sunt pe Petitchef
Creative Commons License
Cooking recipes by Melian23 is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.